1. Raphael Saadiq – Stone Rollin’
2. Eilen Jewell – Queen of the Minor Key
3. Jeffrey Foucault – Horse Latitudes
4. Sarah Lee Guthrie & Johnny Irion – Bright Examples
5. Gillian Welch – The Harrow & The Harvest
6. Alison Krause – Paper Airplane
7. Israel Nash Gripka – Barn Doors & Concrete Floors
8. Josh T. Pearson – Last of the Country Gentlemen
9. Matt Bauer – The Jessamin Country Book of Living
10. L/O/N/G – American Primitive

11. Lucinda Williams – Blessed
12. Buddy Miller – The Majestic Silver Strings
13. Emily Barker and the Red Clay Halo – Almanac
14. The Bony King of Nowhere – Eleonore
15. Rod Picott – Welding Burns
16. Grayson Capps – The Lost Cause Minstrels
17. Jerry Leger – Traveling Light
18. Amatorski – TBC
19. Danny Schmidt – Man of Many Moons
20. Dolorean – The Unfazed

Veel Americana of Rootsmuziek. Noem het voor mijn part Country. Whatever. I love it.

Opvallend is ook het grote aantal dames in mijn lijstje. Vooral ons kleine Eilen Jewell is stilaan een hele grote aan het worden.
Minpuntje daarbij is de afwezigheid van tante Emmylou. Voor het eerst sinds jaren willen het maar niet klikken tussen mij en haar nieuwste cd. Jammer.

Eindelijk nog eens zwarte muziek in mijn lijstje. Toegegeven, het is retrosoul, maar verdomd goeie. Ik ben er zo blij mee dat ik hem op 1 heb gezet.

De Belgen zijn ook goed bezig. Ik verwacht er overigens nog meer lekkers van in de tweede helft van het jaar. Ik kijk vooral uit naar de nieuwe cd van New Rising Sun, uit Lommel/Antwerpen. Hun ‘Ophelia’ is een wereldnummer.

